Hva er Elhub?

I februar 2019 innføres Elhub - en database som gjør at alle nettselskaper og kraftselskaper i Norge får lik tilgang til informasjon om kundenes målerverdier, forbruk og kontaktinformasjon.

Elhub bidrar til et tydeligere skille mellom hva kraftselskapene skal gjøre for deg, og hvilke oppgaver som du fortsatt må få hjelp fra nettselskapet til å løse.

Elhub bidrar til et tydeligere skille mellom hva kraftselskapene skal gjøre for deg, og hvilke oppgaver som du fortsatt må få hjelp fra nettselskapet til å løse.

Alle oppgaver i forbindelse med flytting, bestilling og oppsigelse samt oppdatering av kundens kontaktinformasjon, skal løses av kraftleverandørene.
Mer informasjon om flytting eller oppsigelse finner du her.

Når skal jeg kontakte NTE Nett?

  • Bygge nytt/knytte nybygg til strømnettet.
  • Endre/øke effekten på det elektriske anlegget.
  • Legge om/flytte eksisterende nett.
  • Endre fra 1-fase til 3-fase.
  • Åpning av HAN- port.
  • Legge om fra luft til kabel med og uten økning av overbelastningsvern.
  • Sjekke forbruket for perioder der du ikke har hatt strømleverandør.
  • Si fra om farlige forhold i nettet.
  • Si fra om eller sjekke status på strømbrudd.
  • Alle med kraftforsyning på leveringsplikt skal fortsatt forholde seg til nettselskapet som sin kraftleverandør!

Ta gjerne kontakt med oss, vårt kundesenter hjelper deg gjerne.

Denne hjemmesiden bruker informasjonskapsler (cookies)

Hvis nettleseren din er satt til å godta informasjonskapsler, vil vi anse dette som at du godtar vår bruk av informasjonskapsler. Les mer